Nieuw reisverhaal: Week 6 Safari Zambia / Malawi Lake

9 juni 2019 - Muona, Malawi

Nieuw reisverhaal: Week 6 Safari Zambia / Malawi Lake

De vakantie zit erop. Wat hebben we genoten! Vorige week donderdag zijn we om 5:00 uur begonnen aan onze reis naar Zambia waar we een safari gepland hadden. Na 1,5 dag onderweg te zijn geweest waren we dan ook eindelijk aangekomen. Tijdens de rit naar Zambia heb ik mijn ogen al uitgekeken. Het blijft keer op keer zo bijzonder wat je tegenkomt, echt geweldig! Vrijdag zijn we gestart met de drie daagse safari. De safari bestond uit 2 avondritten en 1 ochtendrit.  We hebben heel veel dieren gezien zoals: Giraffes, zebra’s, hyena’s, antilopen, apen, krokodillen, pumba’s, herten en heel veel verschillende soorten vogels. Daarnaast hebben we ook de big five van Zambia gezien. De big five bestaat uit: Leeuwen, buffels, luipaarden, nijlpaarden en olifanten. Tussen de safari’s  door hebben we genoten van het lekkere eten en de mooie omgeving bij ons verblijf. In de nachten zijn we een aantal keren wakker geworden omdat er nijlpaarden langs onze tenten liepen. Dit was toch wel spannend maar ook hierbij hebben we weer heel veel gelachen. Kortom het waren drie hele bijzondere dagen, waarbij we geluk hebben gehad met alles wat we hebben gezien.

Na de safari zijn we doorgereden naar Malawi Lake. We verbleven in het plaatsje Cape Maclear. Malawi lake is het grootste meer in Malawi en het een na grootste meer in Afrika. Het verblijf zat achter de bergen aan het water. Hier konden we elke avond de zonsondergang zien vanuit ons huisje of zwembad. We hebben het lekker rustig aan gedaan. We hebben gewandeld op het strand en de dorpjes, gezwommen, lekker gegeten, avondjes uit geweest en de laatste dag hebben we een boottour gehad. We hebben twee onbewoonde eilanden in het Lake bezocht. Hier hebben we vis gegeten wat klaar was gemaakt op een vuurtje. Verder konden we snorkelen tussen alle mooie visjes, hebben we zee arenden gevoerd en hebben we van rotsen afgesprongen. Na de tocht hebben we de zonsondergang op het water bekeken, dit was de mooiste zonsondergang die ik ooit heb gezien. Wat was dit gaaf allemaal! Al met al was het een geslaagde vakantie waar we veel gedaan, gezien en gelachen hebben. De blog is kort maar de foto’s zeggen genoeg.. Morgen ben ik weer terug op de Sugery room (operatiekamer). Ik heb er weer veel zin in!

Liefs Fleur

1. Opa enoma:
    9 juni 2019
    Fleur wat fijn dat jullie zo,n mooie week gehad hebben en veel gezien en goed geeten hebben nu kun je er weer tegen aan .tot de volgende verhaal gr.dikke kus opa en omaxxx
  2. Angelique:
    9 juni 2019
    Wat bijzonder mooi...fijn dat jullie zo genoten hebben, was ook dik verdiend!👍🏻
    Lekker nagenieten en weer veel succes de komende week!
    Lieve groetjes Angelique😚
  3. Natasja:
    Bofkonten!
    Maar dat mag ook zeker 😉
    Dit pakken ze jullie nooit meer af!
    Succes weer
  4. Willeke:
    9 juni 2019
    Bijzonder onwerkelijk wat je allemaal ziet. Deze reis zul je niet gauw vergeten.
  5. Maria Franken:
    9 juni 2019
    Wat een mooie belevenis en dan ook nog de big five gezien 👌.
    Deze ervaring pakken ze je nooit meer af, geweldig 😍.
    Groetjes Maria
  6. Marij:
    10 juni 2019
    He Fleur, wat geweldig wat je allemaal hebt gezien en beleefd!! En wat een prachtige foto's!! Ik zie een dezer dag mw Nicolasen en zal haar jouw verhaal en foto's even laten zien, die wordt helemaal jaloers dát weet ik zeker!!!
    Succes weer in de O.K.!!
    Lieve groetjes Marij
  7. Opa en oma vd Coolwijk:
    10 juni 2019
    Ha Kanjer,
    Wat een geweldig verhaal,jij komt hier nooit over uit gepraat,
    weer héél veel ervaring op de OK van de week.xxxx
  8. Karin:
    11 juni 2019
    Ha Fleur,
    Wat een prachtig verhaal en foto's nog heel veel plezier en succes de komende weken!
    Liefs Jos & Karin xxx
  9. Karel en Ans:
    11 juni 2019
    Hoi Fleur, wat een mooie ervaring geweldig 👌.lekker na genieten .succes verder.groetjes van ons😘
  10. Tonnie en Corry:
    12 juni 2019
    Hoi Fleur, wat super allemaal . Leuk dat jullie deze week dit ook samen hebben mogen ervaren. En het blijft wederom wekelijks een verrassing wat je weer allemaal hebt meegemaakt . Fijn dat wij het zo kunnen volgen. 👏voor jullie allemaal top 👍👍groetjes van ons
  11. Jeannette van Haare:
    16 juni 2019
    Geweldige foto's, weer iets om nooit te vergeten. Leuk om jouw verhalen te lezen. Fijne tijd nog! Groetjes 🙋‍♀️